Oturma İzni

Oturma izni, yabancı uyruklu kişilerin Türkiye’de kendilerine verilen vize süresinden daha uzun süre kalmak istemeleri durumunda geçici olarak ikamet etme hakkı veren belgedir.

Engin Danışmanlık Hizmetleri olarak ikamet izni almak isteyen yabancı uyruklu siz değerli danışanlarımıza oturma izni alınması ile ilgili hizmet vermekteyiz. Bizimle web sitemiz üzerinden iletişime geçtiğinizde müşteri temsilcilerimiz sizlere en hızlı şekilde bilgilendirme yapacaktır.

Bize Ulaşın 

Oturma izin başvurusu yapılan yabancının evrakları Göç İdaresi Genel Müdürlüğü’nden gelen bildirimlere göre Engin Danışmanlık Hizmetleri tarafından hazırlanmakta ve yabancıya randevusu ile ilgili bilgi verilmektedir. Bu süreçte bütün gelişmeler yabancı ile birlikte takip edilerek oturma izni alınması ile ilgili işlemler sonuçlandırılmaktadır.


Yabancının durumuna ve ihtiyacına göre 6 çeşit ikamet izni bulunmaktadır.

  1. Kısa Dönem İkamet İzni
    • Turistik amaçlı ikamet
    • Tapu sahibi olan yabancılar
    • Tedavi amaçlı gelen yabancılar
    • Mahkemesi devam eden yabancılar
    • Türkçe kurslarına katılan yabancılar
    • Türkiye’ de üniversite eğitimini tamamlayanlar
  2. Aile İkamet İzni
  3. Öğrenci İkamet İzni
  4. Uzun Dönem İkamet İzni
  5. İnsani İkamet İzni
  6. İnsan Ticareti Mağdurları İçin İkamet İzni
  • Oturma izni almak için öncelikle Göç İdaresi Genel Müdürlüğünün web sitesinden online başvuru oluşturmak ve gerekli evraklar ile birlikte randevu günü Göç İdaresi’nde bulunmak gerekir. 
  • Pandemi döneminde yapılan düzenlemelere göre, ikamet izni için gerekli evraklar Göç idaresinin ilgili ilçe başkanlıklarına PTT yoluyla gönderilmektedir. Oturma izni için gerekli evraklar ikamet tezkeresi türüne göre değişiklik gösterebilir.
  • Ayrıca, ikamet izni başvuru sürecinde özel sağlık sigortası yapılması gerekmektedir.
  • İkamet izni başvurunuzu sorunsuz ve hızlı şekilde yapmak için iletişim bölümüne tıklayarak bizden destek alabilirsiniz.

Gerekli evrak listesi her başvuru için farklılık göstermektedir. Tüm ikamet izni türleri için ortak belgeler aşağıdaki gibi olup detaylar için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

  1. Pasaport fotokopisi
  2. İkamet izin başvuru formu 
  3. Özel sağlık sigortası
  4. 4 adet biometrik fotoğraf

Oturum izni maliyetleri yabancının vatandaşı olduğu ülkeye göre değişebilmektedir. Öncelikle ülkelerin tabi oldukları uygulamalar ve harç grupları farklılık göstermektedir. Kimi ülkeler hem ikamet hem vize harcına tabi iken kimi ülkeler vize harcından muaf, bazı ülkeler ise ikamet izni harcından muaftır.

Ayrıca yabancının sosyal güvencesi yok ve özel sağlık sigortası yaptırması gerekiyor ise sigorta masrafı olacaktır. Sigorta masrafı ise kişinin yaşına göre değişkenlik gösterir.

En uygun maliyetle ikamet izni başvurunuzu sorunsuz ve hızlı şekilde yapmak için iletişim bölümüne tıklayarak bizden destek alabilirsiniz.
 

Oturma izin harçları yabancının vatandaşı olduğu ülkeye göre değişiklik gösterir. En düşük ikamet harcı yıllık 11,5 USD, en yüksek harç ise 80 USD yıllık olarak belirlenmiştir. Sadece Sırbistan, Şili ve Norveç farklı olarak hesaplanır.

İkamet harcından ayrı olarak her ülke vatandaşı 125 TL ikamet izni kart bedeli ödemektedir. Bu rakam her yılın Ocak ayında revize edilmektedir.
 

Eğer ilk girişte 30, 60 veya 90 günlük süre veya 180 günde 90 günlük vize süresini tamamladıysanız ve başvuru yapmadıysanız randevu almak için yasal olarak ekstradan 10 gün süreniz bulunmaktadır. Bu durumda 10 günlük gecikmenin cezasını ödeyerek çıkış yapmadan ikamet izni başvurusu yapabilirsiniz. Fakat 10 günlük ek süreyi de aştıysanız ve belgeleyebileceğiniz bir mazeretiniz (doktor raporu vs) yoksa çıkış giriş yapmaktan başka bir çözüm yolu bulunmamaktadır.

Çıkış yaparken de gecikme cezasını mutlaka ödenmelidir. Aksi halde ceza ödemeyenler için 5 yıl süreyle ülkeye giriş yasağı konmaktadır.
 

İkamet izni geçerlilik süresinin son 60 gününe girdikten sonra ikamet izni uzatma başvurusu yapabilirsiniz. Bu işlem için ikamet izni bitiş gününe kadar süreniz bulunmaktadır.

İkamet izni uzatma başvurunuzu sorunsuz ve hızlı şekilde yapmak için iletişim bölümüne tıklayarak bizden destek alabilirsiniz.
 

Eğer ikametinizin süresi 10 günden fazla geçmediyse yapılabilir ama 10 günden fazla gecikme var ise giriş-çıkış yapılması gerekmektedir.
 

İkamet izni süresi içerisinde adres bilgilerinin değişmesi halinde yirmi iş günü içerisinde İl Göç İdaresi Müdürlüğüne ve İl Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Müdürlüğüne ilgili belgelerin teslim edilmesi gerekmektedir.

İkamet izni müracaat belgesi her defasında 15 günden fazla yurtdışında kalmamak kaydıyla çoklu giriş hakkı sağlamaktadır.

Randevu tarihinden önce vize ve ikamet izni süresi biten yabancıların, başvuru formu ile randevu gününe kadar ülkemizde kalmasına izin verilir.

Para cezaları, ülkemizden çıkış yaptığınız sırada sınır kapılarında ödenebilmektedir.

Başvurunun işleme alınmasından itibaren en geç doksan gün içinde sonuçlandırılır.

WeCreativez WhatsApp Support
Size nasıl yardımcı olabiliriz?